Територіальні органи ДФС
в Одеській області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Чи підтримуєте Ви запровадження об’єднаної звітності з ПДФО та ЄСВ?

Проблемні питання функціонування суб‘єктів малого та середнього підприємництва в Одеській області

13.07.2017

06 липня 2017 року відбулося засідання «круглого столу» з розгляду проблемних питань функціонування суб‘єктів малого та середнього підприємництва в Одеській області.

Пропонуємо вашій увазі відповіді на запитання, порушені під час заходу.

Питання: Чи можливе відстрочення застосування реєстраторів розрахункових операцій при реалізації технічно складних побутових товарів до кінця 2017 року?

Відповідь:

Діючими нормативно-правовими актами не передбачено відстрочення застосування реєстраторів розрахункових операцій суб’єктами господарювання, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

При реалізації даного асортименту товарів обов’язкове застосування РРО передбачено з 1 січня 2017 року (ст.296.10 ПКУ та ст.9 Закону України від 06.07.1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»).

Перелік технічно складних побутових товарів в цілях застосування РРО набув чинності з 08 травня 2017 року (Постанова Кабінету Міністрів України від 16 березня 2017 року № 231 «Про затвердження переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій»).

У зв’язку з цим, в даний час суб‘єктам господарювання, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів необхідно обов’язково застосовувати РРО.

 

Питання: Підприємець має найманих працівників, які отримують мінімальну заробітну плату в розмірі 3200 грн. Вони працюють неповний робочий день та неповний робочий тиждень. Необхідно диференційований підхід до застосування ЄВ. Чи планується це?

Відповідь:

Диференційований підхід до застосування єдиного внеску на сьогодні існує.

Розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної заробітної плати (ст.3 прим.1 Закону України від 24 березня 1995 року №108/95-ВР «Про оплату праці»).

Тобто, якщо працівник відпрацював повний місяць, працедавець зобов’язаний нарахувати заробітну плату не нижче за мінімальну.

За угодою між працівником і власником може встановлюватись як при прийнятті на роботу, так і згодом неповний робочий день або неповний робочий тиждень (ст.56 Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року №322-VІІІ ).

При цьому оплата праці провадиться пропорціонально-відпрацьованому часу або залежно від виробітку.

Таким чином, роботодавець має право нарахувати працівнику, який працює неповний робочий день заробітну плату нижчу за мінімальну, але за умови, що сума нарахованої заробітної плати має бути не менша ніж частина від мінімальної заробітної плати, що припадає на фактично відпрацьований час.

Однак, роботодавець розраховує суму єдиного внеску, як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки ЄВ незалежно від того, що працівник працював неповний робочий день (абз.2 ч.5 ст.8 Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»).

При нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи ставка ЄВ застосовується до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру (абз.3 ч.5 ст.8 Закону №2464).

 

Питання: Для нормальної роботи підприємців на ринках необхідно вдосконалювати саму систему перевірок. Повинна бути взаємна відповідальність і підприємців і тих, хто перевіряє. Що робиться в плані посилення відповідальності контролюючих органів?

Відповідь:

За невиконання або неналежне виконання своїх обов'язків посадові (службові) особи контролюючих органів несуть адміністративну, дисциплінарну та кримінальну відповідальність (п.21.2 ст.21 Податкового кодексу України).

Для притягнення посадової особи до відповідальності платнику податків слід звернутися до керівництва ГУ ДФС в Одеській області зі скаргою на дії посадових осіб, в рамках розгляду якої буде вжито відповідних заходів.

Платник податків також може звернутися за захистом своїх прав та інтересів, відшкодуванням шкоди, завданої посадовими особами, у судовому порядку.

Про факти правопорушень також можна повідомити на гарячу лінію Сервісу Державної фіскальної служби України «Пульс» (044) 284 00 07.

 

Питання: Пропозиція щодо внесення змін до ст.293 Податкового кодексу України щодо зменшення ставки єдиного податку з 20% до 10% для суб’єктів підприємницької діяльності. Чи планується це?

Відповідь:

Податковим кодексом України визначено, що фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними, міськими радами або радами об'єднаних територіальних громад для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць (п.293.2 ст. 293 ПКУ).

Так, 8 лютого 2017 року №1599-VII Рішенням «Про внесення змін до рішення Одеської  міської ради від 23 грудня 2011 року №1624-VI «Про встановлення  на території міста Одеси ставок єдиного податку для фізичних осіб – підприємців» були  прийняті   ставки єдиного податку  для фізичних осіб – підприємців: 

для першої групи платників єдиного податку в розмірі - 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму (160,00 грн.);

для другої групи платників єдиного податку в розмірі - 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати (320,00 грн.).

Однак, на сьогоднішній день, все ж таки законодавством встановлений максимальний поріг такої ставки для другої групи платників єдиного податку - до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.

 

Головне управління ДФС в Одеській області