Територіальні органи ДФС
в Одеській області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Який із запропонованих нових наборів даних у формі відкритих даних Ви вважаєте є найбільш пріоритетним

Протокол №9 засідання Громадської ради при Головному управлінні ДФС в Одеській області

10.06.2019

Дата та час проведення:

03 червня 2019 року, 11 год. 00 хв.

Місце проведення:

м. Одеса, вул. Семінарська, 5

зал засідань ГУ ДФС

в Одеській області

                                                                                                                                                                                                                             

 

Присутні:

від інститутів громадянського суспільства (далі – ІГС):

15 членів Громадської ради присутні особисто, 11 осіб – за довіреністю (список додається).

 

від  ГУ ДФС в Одеській області: 

Бондаренко А.Б. – заступник начальника Головного управління ДФС в Одеській області.

 

від Одеської митниці ДФС в Одеській області: 

Артеменко А.В. – тимчасово виконуючий обов’язки першого заступника начальника Одеської митниці ДФС та Фонарюк А.О. – тимчасово виконуючий обов’язки заступника начальника Одеської митниці ДФС.

 

Слухали:

Берестенка В.В.,  голову громадської ради,   який  привітав присутніх  та поінформував, що  на засіданні громадської ради особисто присутні -15 членів громадської ради,  та  11 - за довіреністю від членів громадської ради, які з об’єктивних причин не змогли прийняти участь в засіданні.
Кворум досягнуто, засідання Громадської ради є правомочним. 

Звернув  увагу,  що відповідно до норм положення про Громадську раду завчасно на електронну адресу членів Громадської ради  був надісланий проект порядку денного засідання громадської ради для ознайомлення та внесення своїх пропозицій, оголосив  його та запропонував поміняти місцями пункти 2 та 3 Проекту порядку денного для розгляду у наступній редакції:

 

Проект порядку денного:

1. Інформація щодо діяльності Головного управління ДФС в Одеській області та Одеської

митниці ДФС (доповідачі: представники ГУ ДФС в Одеській області та Одеської митниці ДФС). 

2. Щодо втручання посадових осіб Генеральної прокуратури України у митне оформлення товарів

у зоні діяльності Одеської митниці ДФС.

3. Щодо інформування громадськості про діяльність Громадської ради при Головному управлінні ДФС в Одеській області.

4. Щодо набуття законної сили змін до Постанови Кабінету міністрів України № 996 від

03.11.2010 р. (нова редакція Типового положення про громадську раду при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у мм. Києві та Севастополі державній адміністрації).

5. Щодо формування громадських рад при територіальних органах Державної податкової служби

України в Одеській області та Державної митної служби України в Одеській області.

6. Різне.

 

За зміну розміщення пунктів та затвердження порядку денного засідання (зборів) Громадської ради при ГУ ДФС у Одеській області в цілому.

 

Голосували:

«За» - 26

«Проти» - 0

«Утрималися» - 0

 

Вирішили

Змінити розміщення пунктів  та затвердити порядок денний засідання (зборів) Громадської ради при ГУ ДФС у Одеській області в цілому.

 

Слухали:

З першого питання.

Артеменко А.В. – т. в. о. першого заступника начальника Одеської митниці ДФС, який зазначив, що вдалося досягти  конструктивного діалогу між Одеською митницею ДФС та Громадською радою, що дозволяє спільно та ефективно вирішувати нагальні проблеми. Так,   успішно вирішено деякі питання місцевого характеру та направлено, звернення, узгоджене з Громадською радою,  щодо  позиції митного органу до центрального апарату. Також т.в.о. першого заступника начальника Одеської митниці ДФС поінформував про початок спеціальної операції митних органів ДФСУ «Бастіон», метою якої  є  посилення протидії та виявленню фактів контрабанди у зоні діяльності Одеської митниці ДФС.

 

Слухали:

Бондаренко А.Б. - заступника начальника Головного управління ДФС в Одеській області,  який зазначив, що рівень діалогу та результативність співпраці Головного управління ДФС в Одеській області та Громадської  ради знайдено порозуміння, в результаті чого  питання з якими звертаються представниками бізнесу вирішується у стислі строки.

 

Берестенко В.В., запропонував прийняти до уваги вищезазначену інформацію про діяльність Одеської митниці ДФС та Головного управління ДФС в Одеській області.

 

Голосували:

«За» - 26

«Проти» - 0

«Утрималися» - 0

 

Вирішили:

Прийняти до відома вищезазначену інформацію про діяльність Одеської митниці ДФС та Головного управління ДФС в Одеській області.

 

З другого питання.

Слухали:

Марченко В.О., яка проінформувала, що 07.05.2019 р.  члени  митного комітету Громадської ради  було відвідали  митний пост «Одеса-центральний» Одеської митниці ДФС. В ході візиту та ознайомлення з функціонуванням відділів митного оформлення зазначеного митного посту, членам Громадської ради від одного із суб’єктів господарювання, який проходив процедури митних формальностей, були надані фотокопії документів отриманих від Генеральної прокуратури України (далі – ГПУ), відповідно до яких було призначено додаткові форми митного контролю. Проаналізувавши вищезазначені документи, Громадська рада прийшла до висновку, що вони не відповідають вимогам чинного законодавства, у тому числі п. 14 Вичерпного переліку підстав, за наявності яких може проводитись огляд (переогляд) товарів, транспортних засобів комерційного призначення органами доходів і зборів України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 467 від 23.05.2012 р. (далі – ПКМУ № 467). Запропонувала направити скаргу до Генеральної Прокуратури України та Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів   на рішення прокурора групи прокурорів у кримінальному проваджені – прокурора відділу Генеральної прокуратури України радника юстиції Стоцького Миколи Вікторовича.

 

Виступили:

Берестенко В.В., який зазначив, що орієнтування прокурора Генеральної прокуратури України Стоцького М.В. не відповідають нормам діючого законодавства України і запропонував                     т.в.о. першого заступника начальника Одеської митниці ДФС прокоментувати вищенаведену інформацію.

 

Артеменко А.В., який підтвердив факт існування вищезазначеної проблеми та зазначив, що проблема не нова, однак на сьогоднішній день посадові особи Одеської митниці ДФС не мають

об’єктивної можливості не виконувати вимог правоохоронних органів, зокрема Генеральної прокуратури України.

 

Ганчев О.Г., який поінформував  про наявність фактів уникнення посадовими особами Одеської митниці ДФС, у зоні митного контролю, на своїх робочих місцях, членів Громадської ради, що у свою чергу неприпустимо для будь яких державних службовців та запропонував провести для посадових осіб Одеської митниці ДФС відповідну роз’яснювальну роботу з метою уникнення подібних ситуацій у майбутньому.

 

Артеменко А.В., який поінформував, що даний факт керівництву Одеської митниці відомий, керівництвом Одеської митниці ДФС вже проведена відповідна роз’яснювальна робота і за результатами,  якої відповідальні посадові особи митного органу були тимчасово відсторонені від виконання службових обов’язків та направлені на підвищення  кваліфікації, у тому числі щодо ефективної комунікації з суб’єктами господарювання та інститутами громадянського суспільства.

 

Берестенко В.В. запропонував направити до Генеральної Прокуратури України та Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів підготовлені проект скарги на рішення прокурора групи прокурорів у кримінальному провадженні – прокурора відділу Генеральної прокуратури України радника юстиції,  Стоцького  Миколи Вікторовича, щодо  дій, які не відповідають нормам діючого законодавства України.

 

Голосували:

«За» - 26

«Проти» - 0

«Утрималися» - 0

 

Вирішили:

Направити скарги  до Генеральної Прокуратури України та Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів на рішення прокурора групи прокурорів у кримінальному проваджені – прокурора

відділу Генеральної прокуратури України радника юстиції,  Стоцького Миколи Вікторовича щодо дій, які не відповідають нормам діючого законодавства України.

 

З третього питання.

Слухали:

Берестенко В.В., який зазначив, що Громадська рада при ГУ ДФС в Одеській області протягом строку своєї діяльності провела 9 засідань, підготувала та направила 53 звернення до центральних органів виконавчої влади, правоохоронних та контролюючих органів, тощо. Результатом підготовки та направлення вищенаведених звернень Громадської ради у тому числі до центральних органів виконавчої влади – стало часткове врахування пропозицій та зауважень Громадської ради у проектах нормативно-правових актів, серед яких наступні: 1) постанова Кабінету Міністрів України № 878 від 22.11.2017 р. «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2016 р. № 364»; 2) проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення дотримання прав учасників кримінального провадження та інших осіб правоохоронними органами під час здійснення досудового розслідування (проект Закону № 7275 від 10.11.2017 р. прийнято Верховною радою України 16.11.2017 р. та 22.11.2017 р. передано на підпис Президента України); 3) проект Закону про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо запровадження механізму «єдиного вікна» та оптимізації здійснення контрольних процедур при переміщенні товарів через митний кордон України (проект Закону 7010 від 28.07.2017 р. знаходиться на розгляді Верховної Ради України). 4) постанова КМУ № 109 від 21 лютого 2018 р. «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2012 р. № 467 «Про затвердження вичерпного переліку підстав, за наявності яких може проводитись огляд (переогляд) товарів, транспортних засобів комерційного призначення органами доходів і зборів України»»; 5) органами ДФСУ проведено тематичну перевірку Одеської митниці ДФС з окремих питань організації роботи, що було проведено у період з 02.05.2018 р. по 18.05.2018 р. та складено відповідний акт, відповідно до якого, тільки за попередніми приблизними підрахунками, комісією ДФСУ було встановлено порушення функціонування Митниці, яке призвело до загальних  збитків бюджету України на суму у розмірі, що складає 419 194 945 (Чотириста дев’ятнадцять мільйонів сто дев’яносто чотири тисячі дев’ятсот сорок п’ять) грн. 92 коп.; 6) відкрито кримінальні справи щодо ознак злочинів, що було вчинено у тому числі посадовими особами Одеської митниці ДФС (ст.ст. 368, 364 Кримінального кодексу України); та інше.

 

Виступили:

Гордіян В.О., який  запропонував визнати діяльність Громадської ради задовільною, хоча додає що можна було направити більше зусиль на ефективне  роботу з цільовими групами суб’єктів господарювання та проведення громадських галузевих експертиз.  

 

Максимовича В.Я., який зазначив, що протягом діяльності Громадської ради були, як позитивні так і негативні результати, однак головне те, що члени громадської ради змогли прийти до згоди у спільній діяльності з метою захисту прав та інтересів суб’єктів господарювання. Запропонував визнати діяльність Громадської ради задовільною.

 

Бейгельзімера М.Г., який зазначив, що серед робочих органів Громадської ради більш результативну діяльність проводив Митний комітет, робота Податкового комітету проводилась значно слабше  та в цілому запропонував визнати діяльність Громадської ради задовільною.

 

Голосували:

«За» - 26

«Проти» - 0

«Утрималися» - 0

 

Вирішили:

Визнати діяльність Громадської ради при Головному управлінні ДФС в Одеській області задовільною.

 

З  четвертого питання.

Слухали:

Максимовича В.Я., який наголосив що 24 квітня 2019 року Кабінет Міністрів України постановою № 353 вніс чергові зміни до Типового положення про громадську раду при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у мм. Києві та Севастополі державній адміністрації (далі – Типового положення), затвердженого постановою КМУ від 03.11.2010 № 996, які значною мірою обмежують права інститутів громадянського суспільства при формування громадських рад, зокрема новий порядок формування ініціативної групи з підготовки установчих зборів і позбавлення її права формувати оголошення про підготовку цих зборів, а також обмеження її кількісного складу вісьмома особами свідчать про те, що влада бере процес формування громадської  ради під свій контроль. Обмеження права громадськості впливати на процес підготовки установчих зборів - не є демократичним способом. Вищезазначені зміни пропонують  визначити, що пропозиції громадської ради розглядаються органом у встановленому порядку.  Проте,  цей порядок встановлюватиме сама виконавча влада, проект не містить жодної деталізації щодо нього та запропонував підготовити звернення щодо скасування змін в оновленому Типовому положенні.

 

 

 

Виступили:

Гордіян В.О., який зауважив, що оновлене Типове положення – це перевищення влади, знущання  над інститутами  громадського суспільства,  порушення ст. 1, ст. 5, ст. 22, ст. 38 Конституції України, Постанови Кабінету Міністрів України від 30 квітня 1998 р. N 234 (234-2015-п ) «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2008 р. № 976 і від 3 листопада 2010 р. № 996» представив проект звернення до центральних органів виконавчої влади, в якому наведено висновки системного аналізу нововведених норм, якими було внесено зміни до Постанови Кабінету Міністрів України № 996 від 03.11.2010 р. та зауважив, що

 Постанови КМУ № 353 від 24. 04. 2019  Громадські Ради позбавили права на Громадський Контроль.

Так, у Постанові КМУ № 234 від 08.04. 2015 Громадська Рада – це «постійно діючий колегіальний  виборний консультативно-дорадчий орган,утворений для забезпечення участі громадян в управлінні державними справами, здійснення громадського контролю за діяльністю органів виконавчої влади, налагодження ефективної взаємодії зазначених органів з громадськістю, врахування громадської думки під час формування та реалізації державної політики”, а “тимчасовий консультативно-дорадчий органом, утворений для сприяння участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики».

Так, до внесених змін в Типове положення передбачено, що на  установчих зборах з обрання складу громадської ради формують самі учасники зборів, які є висуванцями із середовища ІГС і зацікавлені бути обраними. А в разі  запровадження електронного голосування склад громадської ради обирають з числа цих висуванців ІГС в основному інші громадяни, в тому числі й ті, що не мають відношення до ІГС і не претендують увійти до складу громадської ради., що може привести до колапсу та необ’єктивності голосування. Крім того, механізм голосування, знову таки обирає виконавча влада, яка не є заінтересована в якісному та працюючому складі громадської ради. Надав підготовлений проект звернення до органів центральної влади.

 

Ткаченко Л.М., яка зазначила  що в оновленому Типовому положенні  важливо деталізувати механізми:

контролю;

залучення громадськості до дисциплінарних проваджень щодо державних та інших службовців;

встановлення прозорого та зрозумілого порядку чи обов'язку врахування державними органами пропозицій громадських рад.

Члени громадських рад і так  не завжди розуміють основні завдання та специфіку своєї роботи,  бо здебільшого вона полягає у волонтерській (безоплатній) експертній роботі з підготовки пропозицій та зауважень щодо напрямків реалізації державної політики.

Громадським суспільством були наданні  пропозиції при обговоренні проекту щодо внесення з змін до Типового положення іще в лютому місяці, на жаль такі пропозиції , не були враховані, а саме:

Розширення предмету регулювання постанови № 996, передбачивши створення громадських рад також при територіальних підрозділах центральних органів виконавчої влади із зміною громіздкої назви Типового положення на більш лаконічну: “Типове положення про громадську раду при центральних та місцевих органах виконавчої влади”.

Наділення громадської ради правом делегувати своїх уповноважених представників для участі у засіданнях та нарадах, які проводяться органом влади та його структурними підрозділами.

залучення громадськості до дисциплінарних проваджень щодо державних та інших службовців;

Передбачити можливість виключення зі складу громадської ради представника ІГС у разі неналежного виконання ним функцій члена громадської ради, порушення норм етики і громадського порядку під час засідань громадської ради та її органів.

Передбачити у Типовому положенні систематичне проведення органами виконавчої влади навчальних семінарів для працівників органів влади та голів громадських рад, що діють при цих органах, організацію на базі офіційних сайтів інформаційних майданчиків для обміну досвідом між громадськими радами, створеними у відповідному регіоні.

КМУ пропонується розробити і затвердити механізм реалізації громадською радою функції громадського контролю і моніторингу діяльності органів виконавчої влади та підготувати методичні рекомендації для органів виконавчої влади щодо налагодження взаємодії з громадськими радами.

Бейгельзімер М.Г., який запропонував  призупинити дії нової редакції Постанови Кабінету Міністрів України № 996 від 03.11.2010 р. із подальшим скасуванням, у судовому порядку, шляхом подання відповідної позовної заяви до адміністративного суду.

 

Голосували:

«За» - 26

«Проти» - 1

«Утрималися» - 0

 

Вирішили:

Підготовити та направити звернення до Президента України, КМУ, стосовно внесених зміни до Типового положення про громадську раду при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у мм. Києві та Севастополі державній адміністрації (далі – Типового положення), затвердженого постановою КМУ від 03.11.2010 № 996, затверджених  постановою  КМУ від 24.04.2019 № 353 щодо скасування норм, які порушують Конституцію України, ЗУ «Про громадські об’єднання».

 

З  п’ятого питання.

Слухали:

Берестенко В.В., який обґрунтовуючи важливістю безперервного та ефективного діалогу інститутів громадянського суспільства з Головним управлінням ДФС в Одеській області та Одеською митницею ДФС, запропонував звернутись до зазначених органів з зверненнями щодо утворення тимчасових робочих груп при Головному управлінні ДФС в Одеській області та Одеської митниці ДФС, до завершення формування Громадських рад при новостворених регіональних  органах Державної податкової служби України та Державної митної служби України в Одеській області.

 

Артеменко А.В., який зазначив, що на даний час конкурс на обрання керівника майбутньої Державної  митної служби України заблоковано і конкретна інформація відсутня, у зв’язку із чим так само не має можливості визначити строки формування відповідної Громадської ради при новоствореному органі.  З питання утворення тимчасової робочої групи при Одеській митниці ДФС до завершення формування Громадської ради при новоствореному регіональному органі Державної митної служби України в Одеській області, т.в.о. першого заступника начальника Одеської митниці ДФС, - не заперечував.

 

Бондаренко А.Б., який поінформував Громадську, що на  відео-селекторній нараді з міністром фінансів України, головною темою наради було створення Державної податкової служби України у найкоротший термін, але на сьогодні відсутні затверджені положення,  не переведений штат посадових осіб, тощо, що  потребує часу для виконання всіх дій. Звернув увагу, що додатково планується скасування податкової міліції та створення Служби фінансових розслідувань.  З питання  утворення тимчасової робочої групи при  Головному управлінні ДФС в Одеській області до завершення формування Громадської ради при новоствореному регіональному органі Державної податкової служби України в Одеській області, заступник начальника Головного управління ДФС в Одеській області – не заперечував.

 

Голосували:

«За» -26

«Проти» - 0

«Утрималися» - 0

 

Вирішили:

Звернутись до Головного управління ДФС в Одеській області та Одеської митниці ДФС зі зверненнями щодо утворення тимчасових робочих груп при Головному управлінні ДФС в Одеській області та Одеської митниці ДФС, до завершення формування Громадських рад при новостворених регіональних органах Державної податкової служби України та Державної митної служби України в Одеській області.

 

Слухали:

Берестенко В.В., який подякував  всім членам Громадської ради при Головному управлінні ДФС в Одеській області, за конструктивну  та  ефективну працю, а саме головне, що ефективність направлена  на  захист  прав та інтересів суб’єктів господарювання в Одеській області,  а  частина питань, які підіймались  на засіданнях Громадської ради виходили на національний та навіть міжнародний рівень.

Голова  Громадської  ради  побажав  всім  успіхів, наснаги та нових звершень, та закрив засідання.

 

 

Голова Громадської ради                                                   В.В. Берестенко

 

Секретар Громадської ради                                                Л.М. Ткаченко