Територіальні органи ДФС
в Одеській області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Який із запропонованих нових наборів даних у формі відкритих даних Ви вважаєте є найбільш пріоритетним

Протокол №4 засідання Громадської ради при ГУ ДФС в Одеській області

03.05.2018

Дата та час проведення:

29 березня 2018 року,

14 год. 00 хв.                                                                                                       

Місце проведення:

м. Одеса, вул. Семінарська,5

зал засідань ГУ ДФС

в Одеській області

 

Присутні:

від інститутів громадянського суспільства (далі – ІГС):

22 членів Громадської ради присутні особисто, 4 – за довіреністю (список додається)

 

від  ГУ ДФС в Одеській області

Бондаренко Анатолій Борисович - заступник начальника ГУ ДФС в Одеській області;

Мартинов Сергій Володимирович - перший заступник начальника Одеської митниці ДФС;

Биковська Ольга Назарівна – заступник начальника управління - начальник відділу комунікацій управління організації роботи ГУ ДФС в Одеській області.

 

Слухали:

Берестенка  В.В., який привітав присутніх, оголосив кількість учасників заходу та зазначив про наявність кворуму. Звернув увагу, що проектом порядку денного передбачено п’ять  питань та озвучив їх.

 

Проект порядку денного:

1. Звіт про результати діяльності Громадської ради при ГУ ДФС в Одеській області за 2017 рік.

2. Про затвердження рішень Митного комітету Громадської ради при ГУ ДФС в Одеській області.

3. Про затвердження плану роботи Громадської ради при ГУ ДФС в Одеській області на 2018 рік.

4. Ключові зміни в  Податковому кодексі, який вступив в дію з 01.01.2018р.

5. Різне.

 

 Голосували:

«За» - 20

«Проти» - 1

«Утрималися» - 5

Вирішили:

Затвердити  Порядок денний засідання  Громадської ради при ГУ ДФС в Одеській області.

 

З першого питання порядку денного.

Слухали:

Берестенка  В.В.,  який поінформував про роботу Громадської ради в 2017 р. та наголосив, що разом вдалось досягти  у своїй праці за невеликий  період часу, окреслив, що все,  напрацьоване Громадською радою  має  бути продовжено. Запропонував розглянути  діяльність Громадської ради  за 2017 р.  у вигляді  слайдів на  екрані.   

 

Виступили:

Максимович В.Я., який запропонував прийняти  звіт роботи  Громадської ради до відома.

 

Ткаченко Л.М., яка звернула увагу, що ГУ ДФС в Одеській області  за участю голови ДФС України проведено практичну конференцію, яка проходила в приміщення Одеської обласної державної адміністрації, але, на жаль членам Громадської ради не було відомо про проведення заходу.

 

Голосували:

«За» - 20

«Проти» - 1

«Утрималися» - 5

 

Вирішили:

Прийняти до відома результати роботи Громадської ради при ГУ ДФС в Одеській області за 2017рік. (Результати діяльності Громадської ради за 2017 додаються)

 

З другого питання порядку денного.

Слухали:

Берестенка В.В., який зазначив, що Митним комітетом Громадської ради проаналізовано інформацію стосовно законності проведення форм митного контролю за ініціативою правоохоронних органів при митному оформленні вантажів та відповідальності за неправомірні дії.

Так, за результатами проведених форм контролю складено 40 протоколів про порушення митних правил. Отже, аргументовано, спираючись на статистику самої митниці, можна констатувати, що реалізація форм контролю є неефективною, що їх здійснення відбувається суто заради їх здійснення (в кращому випадку) або для корупційного впливу на суб’єктів ЗЕД. Результативність здійснених форм митного контролю за 2017 рік склала 0,247%, а нанесені вантажовласникам та репутації країни збитки важко оцінити в числовому вираженні. При цьому, ані посадові особи митниці, ані, тим більше, посадові особи правоохоронних органів не несуть відповідальності за прийняття неправомірних рішень та нанесенні збитки.

У переважній кількості випадків вказані форми митного контролю при митному оформленні призначаються за ініціативою правоохоронних органів – СБУ, прокуратури, Національної поліції, Адміністрації Державної прикордонної служби, УВБ ДФС України.

При цьому грубо нехтуються вимоги та критерії, що висуваються законодавством України щодо відповідних доручень. Так, відповідно до пункту 14 Вичерпного переліку підстав, за наявності яких може проводитись огляд (переогляд) товарів, транспортних засобів комерційного призначення митними органами України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2012 року №467, підставою для проведення митними органами України огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів комерційного призначення є одержання в установленому порядку від правоохоронних органів інформації про переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення з порушенням вимог законодавства з питань державної митної справи. Натомість митні огляди (переогляди) проводяться не на підставі інформації про порушення вимог законодавства з питань державної митної справи, а безпідставно у ніби превентивному порядку, ґрунтуючись на припущеннях та необхідності забезпечення абстрактних державних інтересів.

На підставі проведеної роботи підготовлені проекти  звернень, щодо ситуації, яка склалася до Секретаріату Президента України, Кабінету Міністрів України,  Генеральної прокуратури України  та запропонував підтримати вищевказані звернення.

 

Виступили:

Мартинов С.В. – перший заступник Одеської митниці ДФС, який зазначив, що деякі абзаци   проекту звернення  є  некоректними та попросив змінити редакцію, а саме:

«Таким чином, Одеська митниця ДФС по суті визнала зловживання повноваженнями своїми працівниками та стороннього неправомірного впливу на здійснення форм митного контролю, однак так і не змогла протягом наступних двох місяців забезпечити ефективну реалізацію власного розпорядження.

Однак це стало можливе після листа Громадської ради при ГУ ДФС в Одеській області №19 від 20.10.2107 року, яким вказувалося за проблеми реалізації заходів з протидії втручанню правоохоронних органів у митне оформлення товарів» та викласти в наступній редакції:

«Таким чином, з метою мінімізації впливу людського фактору, запобігання можливих корупційних ризиків та безпідставного втручання правоохоронних органів у процедури митного оформлення товарів, Одеською митницею ДФС було вжито відповідні заходи щодо чітко регламентовано дії  посадових осіб митниці при призначенні митних формальностей в ІСПС.

З метою додаткового контролю управлінням організації митного контролю здійснюється систематичний моніторинг виконання Розпорядження від 07.11.2017 № 74-р. Результати свідчать про позитивну тенденцію щодо якісного заповнення посадовими особами митниці відповідних полів ІСПС із зазначенням текстового коментаря при визначенні митних формальностей».

 

Голосували:

«За» - 25

«Проти» - 0

«Утрималися» - 0

 

Вирішили:

Звернутися до Секретаріату Президента України, Кабінету Міністрів України, Генеральної прокуратури України  стосовно законності проведення форм митного контролю за ініціативою правоохоронних органів при митному оформленні вантажів та відповідальності за неправомірні дії з урахуванням  змін та викласти в редакції:

«Таким чином, з метою мінімізації впливу людського фактору, запобігання можливих корупційних ризиків та безпідставного втручання правоохоронних органів у процедури митного оформлення товарів, Одеською митницею ДФС було вжито відповідні заходи щодо чітко регламентовано дії  посадових осіб митниці при призначенні митних формальностей в ІСПС.

З метою додаткового контролю управлінням організації митного контролю здійснюється систематичний моніторинг виконання Розпорядження від 07.11.2017 № 74-р. Результати свідчать про позитивну тенденцію щодо якісного заповнення посадовими особами митниці відповідних полів ІСПС із зазначенням текстового коментаря при визначенні митних формальностей.

(Звернення додається).

 

Слухали:

Просяника І.І.,   який поінформував, що Митним комітетом проаналізовано питання поточного стану та функціонування проекту АвтоХАБу та зазначив,  що на відділ Одеської митниці м/п «Спеціалізований» покладено завдання щодо митного оформлення транспортних засобів через «АвтоХаб» Одеського морського порту.

В цілях діяльності даного «АвтоХабу», задекларованої Прем’єр-міністром В.Б. Гройсманом під час його утворення, розмитнення автомобілів має здійснюватися у спрощеному режимі, за принципом єдиного офісу, в якому зосереджені та координують свої дії сім державних та приватних структур, що мають забезпечити безперешкодне митне оформлення.

Проте, працівники м/п «Спеціалізований», зловживаючи своїм службовим становищем, створюють штучні перешкоди в розмитненні транспортних засобів з метою одержання неправомірної вигоди, а саме: - безпідставному затягуванні реєстрацій митних декларацій, поданих як в електронному, так і в паперовому вигляді; - вибірковому (позачерговому) оформленні митних декларацій; -  необґрунтованому піднятті митної вартості товарів; - невмотивованих відмовах у митному оформленні товарів тощо та запропонував звернутися  до Президента України, Прем’єр-міністра України, Служби безпеки України, Генерального прокурора України щодо перевірки належного функціонування АвтоХабу.

 

Голосували:

«За» - 25

«Проти» - 0

«Утрималися» - 0

 

Вирішили:

Звернутися до Президента України, Кабінету Міністрів України,  Служби безпеки України, Генеральної прокуратури України  щодо перевірки належного функціонування АвтоХабу. (Звернення додається).

 

З третього питання порядку денного.

Слухали:

Берестенка В.В., який запропонував членам Громадської ради затвердити План роботи Громадської ради при ГУ ДФС в Одеській області на 2018 рік, який було опрацьовано членами Громадської ради заздалегідь.

 

Голосували:

«За» - 25

«Проти» - 0

«Утрималися» - 0

 

Вирішили:

Затвердити план роботи Громадської ради при ГУ ДФС в Одеській області на 2018 рік.

(План роботи Громадської ради додається)

 

З четвертого питання порядку денного.

Слухали:

Ілляєву Н.М., голову Податкового комітету,  яка  звернула увагу на найбільш значущі зміни до

Податкового кодексу, що вже набули чинності 1 січня 2018 року.

З 1 січня 2018 р. в країні набули чинності зміни до Податкового кодексу (закон №2245-VIII), ухвалені на початку січня.

«Запрацювали нові критерії для «великих платників податків». Для тих, у кого обсяг доходу за останні чотири квартали перевищує еквівалент 50 млн. євро або загальна сума сплачених податків, зборів і платежів до бюджету перевищує еквівалент 1 млн. євро за такий період, якщо сума таких податків, зборів, платежів, крім митних платежів, перевищує еквівалент 500 тисяч євро».

 

Адміністрування податків у 2018 році

Набрали чинності зміни в Податковий кодекс України (далі – ПКУ) щодо запровадження повноцінного функціонування електронних кабінетів платників.

Так, з нового року розміри та дати встановлення місцевих податків на відповідних територіях слід шукати на веб-сайті ДФС. До того ж, платників цих податків звільнили від відповідальності, якщо між інформацією на сайті та даними офіційно оприлюдненого рішення про встановлення місцевих податків та зборів будуть розбіжності. 

Оновили визначення великого платника податків. А ДФС отримала право приймати рішення про зміну неосновного місця обліку великого платника податків. 

Уточнили і поняття пов’язаних осіб, без якого не обійтися для цілей трансфертного ціноутворення. 

                                                                                                                                                     

Шкода, завдана платнику податків неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю посадової або службової особи податкового чи митного органу, відшкодовується за рахунок коштів держбюджету незалежно від вини цієї особи.

У разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) фізичній особі податкове повідомлення-рішення з податку на нерухомість, земельного податку в строки, встановлені відповідними нормами ПКУ, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої цим Кодексом за несвоєчасну сплату податкового зобов'язання.

Звернула увагу на  збільшений перелік платежів, які не вважають роялті. Коригування зазнав і добре відомий усім платникам п. 50.1 ПКУ щодо сплати самоштрафу. 

Зустрічну звірку проводитимуть і для отримання інформації щодо трансфертного ціноутворення. Також уточнили правила проведення планових документальних перевірок трансфертного ціноутворення та податку на прибуток. А ось наявність лічильників-витратомірів перевірятимуть під час фактичної перевірки акцизних складів.

Також передбачено можливість з застосовувати положення конвенцій про подвійне оподаткування з країною кожного кредитора у випадку сплати відсотків за синдикованими кредитами через організатора (агента) такого кредиту.

Тимчасово переселені в інші населені пункти України з територій, на яких проводиться операція. 

 

Податок на додану вартість.

Розширено пільгове оподаткування ПДВ операцій з постачання та ввезення на митну територію України медичних виробів. Раніше в нас була диференційована ставка ПДВ з імпорту медичних виробів – 7 і 20%, де ставка 7% застосовувалась лише до тих медичних виробів, які внесені в перелік, затверджений КМУ, то з 01.01.18 ставка 7% застосовується до всіх без виключення виробів медичного спрямування, які відповідають вимогам технічних регламентів.

Встановлено новий 15-денний строк для реєстрації розрахунку коригування у разі зменшення вартості товару.

Тимчасово звільнено від оподаткування ПДВ експорт деяких видів зернових культур, зокрема: з 1 вересня 2018 року до 31 грудня 2021 року - соєвих бобів; з 1 січня 2020 року до 31 грудня 2021 року -  насіння свиріпи або ріпаку.

Встановлено термін розстрочення до 1 січня 2020 року при сплаті ПДВ у разі імпорту обладнання.

Втім, законодавець встановив імперативну норму щодо імпорту обладнання, яке має бути використане для виробництва саме в Україні. Якщо така умова не буде дотримана, платник податків буде зобов’язаний сплатити ПДВ, яке він мав сплатити під час імпорту та ще додатково пеню у розмірі 120% від облікової ставки НБУ за весь період з моменту імпорту цього товару до моменту сплати ПДВ в повному обсязі.

Уточнено умови звільнення від ПДВ постачання програмної продукції. Законодавець уточнив, яка продукція відноситься саме до програмної і, крім цього, було уточнено негативне визначення «роялті». Тобто, було зазначено, які самі платежі не відносяться до роялті. «Якщо загалом характеризувати ці зміни, то можна сказати, що з 1 січня 2018 року звільняються від оподаткування ПДВ операції з перепродажу та/або розповсюдження відповідної програмної продукції через поширення на них вищезазначеного негативного визначення роялті. Звільнено від оподаткування ПДВ операцій з ввезення та постачання електрокарів, що правда, лише на рік до 31 грудня поточного року.

 

Акцизний податок.

Збільшено розмір акцизного податку на тютюнові вироби. Передбачається поступове до 2025 року підвищення ставок акцизного податку на тютюнові вироби, а саме: у 2018 році – на 29,7%  з урахуванням попередньої індексації та у подальшому до 2025 року  - на 20% щорічно до досягнення мінімального стандарту ЄС (90 євро за 1000 штук сигарет).

Вилучення квасу з підакцизних товарів.

Перенесено на один рік (з 1 січня 2019 року) строк обов’язкового використання витратомірів-лічильників та/або рівномірів-лічильників на акцизних складах.

 

Податок на прибуток підприємств.

Змінено строк подання податкової декларації за рік для платників податків на прибуток підприємств з квартальним звітним періодом: податкова декларація, яка розраховується з наростаючим підсумком за рік відтепер подається у 60-ти денний строк після закінчення звітного періоду (раніше протягом 40 днів). Слід зазначити, що дана норма запроваджена з 01.01.18 року, а отже стосується й річної податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2017 рік.

 

Доповнено правила трансфертного ціноутворення.

З 01 січня 2018 року  господарські операції, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні, визнаються контрольованими, якщо обсяг таких господарських операцій не перевищує 10 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий рік. Також надано великому платнику податків право звернутись до Державної фіскальної служби з заявою про попереднє узгодження ціноутворення у контрольованих операціях.

 

Податок на доходи фізичних осіб

З 01.01.18 звільняється від оподаткування вартість путівок працівникам у розмірі до 5 мінімальних заробітних плат. Як зауважив Сергій Протасов: «Дана пільга не містить застережень щодо застосування лише до певних категорій працівників, наприклад, щодо людей з обмеженими можливостями, тому можна вважати, що цю норму можна застосовувати до всіх працівників без виключення».

Створено Єдину базу даних для звітів про оцінку з метою запобігання штучного заниження бази оподаткування при продажу нерухомого майна. 

 

Екологічний податок та рентна плата.

З 01.01.18 було збільшено розмір ставок екологічного податку і рентної плати: екологічного податку – на 11,2%; рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних із видобуванням корисних копалин, рентної плати за спеціальне використання води та рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів з урахуванням індексу цін виробників промислової продукції – на 16,8%.

Запроваджено стимулюючі ставки рентної плати на видобуток природного газу. Так, із нових свердловин з покладів, які повністю або частково залягають на глибині до/понад 5000 метрів (крім природного газу, видобутого під час виконання договорів про спільну діяльність) встановлено ставки у розмірі 12% та 6% відповідно. Таким чином, законодавець заохочує видобувальників до розробки свердловин із більш низькими покладами газу.

 

Податок на майно.

Було вдосконалено порядок адміністрування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Якщо контролюючий орган до 1 липня поточного року не надіслав або не вручив фізичній особі податкове повідомлення-рішення на сплату податку на нерухоме майно та/або земельного податку, то така фізична особа звільняється від відповідальності за несвоєчасну сплату такого податку.  Крім того,  з 1 січня 2018 року річна сума платежу з орендної плати не може бути меншої розміру земельного податку.

 

Спрощена система оподаткування.

Запроваджено оподаткування податком на репатріацію виплат платників єдиного податку на користь нерезидентів.

Так, з 1 січня 2018 року платник єдиного податку, який здійснює на користь нерезидента-юридичної особи або уповноваженої ним особи (крім постійного представництва на території України) будь-які виплати з доходів із джерелом походження з України, здійснює нарахування та сплату податку на репатріацію за ставкою 15% або іншою ставкою, передбаченою угодою про уникнення подвійного оподаткування.

Платників єдиного податку звільнено від обов’язку сплачувати авансові внески з податку на прибуток підприємств при виплаті дивідендів засновникам, учасникам, акціонерам. Відтепер дивіденди, одержані від платників єдиного податку українськими акціонерами, оподатковуватимуться на загальних підставах.

 

Нові критерії відбору великих платників.

За новими критеріями відбору обсяг доходу від усіх видів діяльності платника за останні чотири послідовні податкові квартали з 1 млрд. грн.. змінюється на суму, еквівалентну 50 млн євро. Також загальна сума податків, зборів, платежів, сплачених до Державного бюджету України, з 20 млн. грн. змінюється до суми, еквівалентної 1 млн. євро, у разі якщо сума таких податків, зборів, платежів, крім митних платежів, перевищує еквівалент 500 тисяч євро.

 

Відповідальність контролюючих органів.

Встановлено норму про відшкодування шкоди, завданої платнику податків незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю посадової або службової особи контролюючого органу за рахунок коштів державного бюджету, передбачених для фінансування відповідного контролюючого органу незалежно від вини посадової або службової особи.

 

Мораторій на відчуження сільгоспземель.

На 2018 рік продовжили заборону на купівлю-продаж та відчуження іншими способами земельних ділянок сільгосппризначення та на внесення права на земельну частку (пай) до статутних капіталів господарських товариств.

 

Земельний податок у 2018 році.

Тепер річна сума платежу з орендної плати за земельні ділянки державної чи комунальної власності  не може бути меншою за розмір земельного податку. Скасували обмеження з застосування пільги для фізичних осіб зі сплати земельного податку лише по одній ділянці. Цей же податок суттєво зменшили для залізничників та гірничих підприємств. Більше деталей – у додатку до № 1 за 2018 р.

          

Вперше передбачено встановлення відповідальності посадової або службової особи контролюючого органу перед державою в порядку регресу в розмірі виплаченого з бюджету відшкодування через незаконні рішення, дії чи бездіяльність цієї посадової (службової) особи. Але механізму реалізації цієї норми не визначено.

Проте, не визначено, що таке шкода,  в яких випадках вимагати відшкодування шкоди та її порядок відшкодування.

Крім того, платники місцевих податків не будуть притягуватися до відповідальності у разі неотримання ними повідомлення-рішення (наприклад, щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки).

 

Голосували:

«За» - 25

«Проти» - 0

«Утрималися» - 0

 

Вирішили:

Інформацію про зміни до Податкового кодексу, які вступили в дію з 01.01.2018 року прийняти до відома.

 

З п’ятого питання порядку денного

Слухали:

Максимовича В.Я., який  запропонував  звернутися до начальника ГУ ДФС в Одеській області  щодо  включення до складу колегії Головного управління  ДФС в Одеській області  голови  Громадської  ради  при  ГУ ДФС в Одеській області  Берестенка  Віктора Вікторовича.  

 

Голосували:

«За» - 25

«Проти» - 0

«Утрималися» - 0

 

Вирішили:

Звернутися до начальника ГУ ДФС в Одеській області  щодо  включення до  складу колегії  Головного управління ДФС в Одеській області  голови  Громадської ради при ГУ ДФС в Одеській області,  Берестенка  Віктора  Вікторовича. 

Берестенка В.В., підсумував  результати  роботи та оголосив про закриття засідання.


Голова Громадської ради                        В.В. Берестенко

Секретар Громадської ради                     Л.М. Ткаченко